پله های مسکونی و صنعتی

معماری یک هنر است که بسته به موقعیت جغرافیای متفاوت بوده به این لحاظ مردم بومی بسته به مذهب یا شرایط محیطی طراحی زیربناهای شهری خود را طبق آن می سازند.طراحی اماکن عمومی و شخصی طبق سلیقه انجام می گیرد که طراح با قواعد و شرایط منطقه بومی طرح های را ارائه می نماید.

طراحی پله های مسکونی و صنعتی

به معنای اساسی ، پله ها برای اتصال ازکف به طبقات یک خانه یا یک ساختمان (مسکونی ، صنعتی)وجود دارد. پله ها همیشه از دوران باستان بوده اند و مسیری طولانی برای حال حاضر دارند. امروزه، به صورت کاربردی مورد استفاده در خانه ها ، ساختمان ها، با کارایی ساده ای از هنر و معماری سنتی و مدرن درهم آمیخته اند وگاهی اوقات، زیرساخت ها بر اساس راه پله ها ساخته می شوند که با توجه به ظاهر کل مکان طراحی شده اند . برای طراحی پله به آناتومی اسکلت بدن انسان توجه می شود که به مرور زمان تاثیری بر اسکلت بدن انسان نداشته باشد و محل استراحتی برای مالک ساختمان بعد از فعالیتهای روز مره را دارد . انواع مختلفی از طرح های پله ها وجود دارد که اکثر زمان ها برای مالک مناسب است و از آنها استفاده می شود. پله ها از نوع مواد مورد استفاده در ساخت آنها متفاوت هستند و همچنین سبک راه پله ممکن است از لحاظ مدرن، سنتی یا معاصر متفاوت باشد. پله های ساخته شده می تواند از فولاد، چوب، بتن و شیشه باشد. طراحی  ظاهری آنها گاهی مستقیم با فرود ، یا فقط راه پله راست و مارپیچ هستند. بنابراین، ما با تجربه ، تجهیزات و تکنولوژی روز می توانیم مشاوره بدهیم چه نوع پله هایی برای طراحی خانه شما مناسب است.

انواع پله

  1. پله های فلزی
  2. پله های فلزی و چوبی
  3. پله های فرار
  4. پله های صنعتی
  5. پله های شیشه ای

1-پله های فلزی:  این نوع پله ها بسته به درخواست مالک و مکان رفت و آمد طراحی و ساخته می شوند که با نرده محافظی که حاصل طراحی و در آمیختگی هنر سنتی و مدرن است زیبایی خاصی را در مقابل دیدگان بینندگان جلوه می کند. گاهی در طراحی این نوع پله ها به علت نبودن فضای مناسب روش مارپیچ پیشنهاد می شود.شکل ساده یا خاص با طراحی اولیه ، شبیه سازی و تحلیل سازه قبل از اجرا انجام می گیرد.

طراحی اولیه نسبت به فضای موجود که استفاده در مکان عمومی و تالار مراسم های مردمی درخواست و ساخته شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا